همکاری فرانسه و بلژیک در تحقیقات مقابل تلگرام

همکاری فرانسه و بلژیک در تحقیقات مقابل تلگرام لینک بخر دات کام: دفتر دادستانی پاریس از همکاری بازرسان فرانسوی و بلژیکی برای پیگیری اقدام مقابل تلگرام و پاول دوروف، مدیرعامل این شرکت پیامرسان، آگاهی داد.



به گزارش لینک بخر دات کام به نقل از ایسنا، پولیتیکو در گزارشی نوشت: دادستان فرانسوی، هم اکنون سرگرم بررسی اتهامات مقابل این غول فناوری روس تبار است که شامل همدستی در مدیریت یک پلت فرم آنلاین بمنظور فراهم کردن معامله غیرقانونی در گروه جرایم سازمان یافته و امتناع از همکاری با مقامات اجرای قانون است.

تیم های تحقیقاتی مشترک در قالب «آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در حوزه عدالت کیفری» (یوروجاست)، وجود دارند تا به دولت های اروپایی اجازه دهند اطلاعات و شواهد را مستقیما مبادله کنند، به صورت لحظه ای همکاری کنند و عملیات مشترک انجام دهند.

دوروف در ۲۴ اوت (سوم شهریور)، بعد از فرود هواپیمایش در حومه پاریس دستگیر شد و موجی از شوک را در سرتاسر جهان برانگیخت. دستگیری موسس تلگرام، در پی تحقیقات چند ماهه در مورد عدم تمایل تلگرام به همکاری با مقامات در مورد مسائلی همچون کودک آزاری صورت پذیرفت.

این پلت فرم پیامرسان که به سبب تعهد قوی خود به حفظ حریم خصوصی شناخته شده است، به مکانی برای خلافکاران، مخالفان سیاسی و ژنرال های نظامی تبدیل گشته است.

طبق یک سند اداری فرانسوی که برای نخستین بار توسط پولیتیکو مشاهده شد، بازرسان فرانسوی با همتایان اروپایی خود تماس گرفتند و آنها هم عدم تمایل تلگرام به همکاری را تایید کردند.

دفتر دادستانی پاریس در اطلاعیه ای در تاریخ ۲۸ اوت و همزمان با بیان اتهامات مقابل دوروف، تایید نمود وقتی مشورت کردیم، سایر دستگاه های تحقیقاتی فرانسه و همین طور شرکای فرانسه در «یوروجاست» به ویژه بلژیک، مشاهدات مشابهی را در مورد رفتار تلگرام، در بین گذاشتند.

دادستان فرانسه روز جمعه اعلام نمود دادستان فدرال بلژیک نیز تحقیقاتی را درباب عدم پاسخگویی تلگرام به درخواست های قانونی، آغاز نموده است.

دوروف یک ماه بعد از دستگیری، اعلام نمود تلگرام، سیاست حریم خصوصی خودرا بروزرسانی کرده تا منعکس کننده احتمال افشای آدرس آی پی و شماره تلفن خلافکاران مظنون، در صورت دریافت درخواست از مقامات قضایی مربوطه باشد.



1403/07/30
09:02:13
5.0 / 5
22
تگهای خبر: آنلاین , پیام رسان , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳