تلگرام جهنم بزه کاران می شود؟

تلگرام جهنم بزه کاران می شود؟ لینک بخر دات کام: تلگرام در ادامه تغییر و تحولاتی که بعد از دستگیری پاول دوروف، موسس این پیامرسان در فرانسه یافته است، هفته جاری اعلام نمود در صورت درخواست مقامات قانونی، شماره تلفن و آدرس آی پی کاربران را در اختیار آنها قرار می دهد.



به گزارش لینک بخر دات کام به نقل از ایسنا، در سیاست حریم خصوصی به روز شده تلگرام آمده است: «اگر تلگرام دستور معتبری از مقامات قضایی مربوطه دریافت کند که تائید می کند شما مظنون به کارهای مجرمانه ای هستید که شرایط استفاده از سرویس تلگرام را نقض می کند، ما یک تحلیل قانونی از درخواست انجام می دهیم و ممکنست آدرس آی پی و شماره تلفن شما را به مراجع ذیربط اعلام کنیم».

پایان تمرد پیامرسان محبوب از قانون


این تغییر، تازه ترین تغییری است که تلگرام بعد از دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در فرانسه و متهم شدن او به فراهم سازی بستر کارهای غیرقانونی در این پلتفرم، به وجود آورده است.

پیش تر، پاول دوروف اعلام نموده بود تلگرام، نظارت بر این پلت فرم را بهبود خواهد بخشید و برخی از خاصیت هایی که برای فعالیت غیرقانونی از آنها استفاده شده بود را حذف می کند. تغییراتی که دوروف اعلام کرد، شامل حذف خاصیت «افراد نزدیک» برنامه بود که بگفته او مشکلاتی با ربات ها و کلاهبرداران داشت و خاصیت «کسب و کارهای نزدیک» که شامل مشاغل قانونی می باشد، جای آنرا خواهد گرفت. همین طور بارگزاری مدیا در ابزار وبلاگ نویسی «تلگراف» که بگفته دوروف، مورد سو استفاده بازیگران ناشناس قرار گرفته بود، غیرفعال می شود.

همچنین تلگرام ارجاعات به حفاظت شدن مکالمات محرمانه و عدم رسیدگی به درخواست ها جهت بررسی آنها را در صفحه پرسش و پاسخ خود حذف کرده است. سخنگوی تلگرام به «ورج» اظهار داشت: کد سورس تلگرام تغییری نکرده اما کاربران می توانند چت جدید را به ناظران گزارش کنند.

خط قرمزی که بازتعریف شد


دوروف که تلگرام را در سال ۲۰۱۳ در روسیه راه اندازی نمود، مدت ها خودرا مدافع آزادی بیان بدون محدودیت آنلاین معرفی می کرد. این پلت فرم که تعداد کاربرانش در جهان، به یک میلیارد نفر رسیده، نسبت به خیلی از همتایان خود در فضای شبکه اجتماعی، نگاهی ساده تر را برای نظارت بر محتوا اتخاذ نموده است.

مدیرعامل تلگرام ماه گذشته، در فرانسه دستگیر شد و با ۶ بهتان همچون امتناع از همکاری با مجریان قانون و همدستی در مدیریت یک پلت فرم آنلاین برای ممکن کردن معاملات غیرقانونی در یک گروه سازمان یافته روبرو شد. سپس، با قرار وثیقه پنج میلیون یورویی، آزاد شد اما اجازه خروج از فرانسه را ندارد.

دوروف در مصاحبه ای کم سابقه در مارس امسال، به روزنامه فایننشیال تایمز اظهار داشته بود: اگر کاربران تلگرام از خطوط قرمز عبور نکنند، تصور نمی کنم که ما باید به شکلی که مردم به ابراز خود می پردازند، به نظارت آنها اقدام نماییم. با این وجود، درباره ی آن چه که او خط قرمز می داند، توضیحی نداده بود.

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه دیگری در آوریل با تاکر کارلسون، چهره راستگرای رسانه ای اظهار داشته بود: این شرکت با درخواست های مشروع برای حذف محتوا همکاری خواهدنمود. اگر عده ای باشند که خشونت را ترویج می کنند، کارهای تروریستی وجود داشته باشد که خشونت را در بعضی از نقاط جهان گسترش می دهد، مطالبی منتشر می شود که هر انسان شریفی اجازه نمی دهد یا نمی خواهد منتشر شود، ما کمک خواهیم کرد. اما در موارد دیگری که تصور می نماییم این امر به مفهوم عبور از خط است و با ارزش های ما درباره ی آزادی بیان و صیانت از مکاتبات خصوصی مردم همخوانی ندارد، به آنها اعتنایی نمی نماییم.

پاول دوروف در اولین اظهاراتش بعد از دستگیری در فرانسه، دستگیری خودرا «اشتباه» خواند و این اظهارات که تلگرام، «بهشت هرج و مرج» است را رد کرد.

دوروف اظهار داشت: تحقیقات درباره ی این اپلیکیشن، از این جهت غافلگیرکننده است که مقامات فرانسوی به «خط داغ» دسترسی داشتند که وی در راه اندازی آن کمک کرده بود و می توانستند در هر زمانی، با نماینده تلگرام در اتحادیه اروپا تماس بگیرند. او اضافه کرد: اگر کشوری از خدمات اینترنتی ناراضی است، روال این است که اقدام قانونی را مقابل خود این سرویس شروع کند.

استفاده از قوانین مربوط به دوران پیش از گوشیهای هوشمند برای متهم کردن یک مدیرعامل به جرایم ارتکابی توسط اشخاص ثالث در پلتفرمی که او مدیریت می کند، نگاهی ناصحیح است. اما ادعای برخی رسانه ها بر اساس این که تلگرام نوعی «بهشت هرج و مرج» است، به هیچ وجه حقیقت ندارد. ما روزانه میلیونها پست و کانال مضر را حذف می نماییم.

تلگرام راه آمد


در ادامه تحولات تلگرام، دوروف هفته جاری در پستی در تلگرام اعلام نمود این شرکت، تغییراتی را برای «جلوگیری از سو استفاده خلافکاران» از قابلیت «جست و جوی تلگرام» انجام می دهد.

ویژگی «جست و جوی تلگرام» به کاربران این امکان را می دهد که کانال ها و ربات های عمومی را جست و جو کنند اما دوروف می گوید که تعدادی از افراد از این توانایی، برای فروش کالاهای غیرقانونی، سوء بهره برده اند.

در پست دوروف آمده است: ما به صراحت اعلام نموده ایم که آدرس های آی پی و شماره تلفن افرادی که قوانین ما را نقض می کنند، در پاسخ به درخواست های قانونی معتبر به مقامات مربوطه، می تواند فاش شود. ما اجازه نخواهیم داد که بازیگران بد، یکپارچگی پلت فرم ما را برای تقریباً یک میلیارد کاربر به خطر بیندازند.

طبق گزارش « ۴۰۴ مدیا»، سیاست اجرای قانون تلگرام قبلا فقط برای مظنونان تروریستی اعمال می شد و تصریح کرده بود: اگر تلگرام حکم دادگاهی دریافت کند که شما مظنون به تروریسم هستید، ممکنست آدرس آی پی و شماره تلفن شما را به مقامات مربوطه فاش نماییم.

تلگرام اعلام نمود در گزارش های شفاف سازی سه ماهه خود، فاش خواهدنمود که آیا اطلاعات کاربران را به مقامات ارائه کرده است یا خیر.

سیاست های نظارتی ضعیف تلگرام، این پلت فرم را به مکانی محبوب برای مجرمان تبدیل نموده بود. گزارش اخیر نیویورک تایمز، از شناسایی هزاران کانال در رابطه با تروریسم، مطالب سو استفاده از کودکان، قاچاق مواد مخدر و افراط گرایی در این پلت فرم حکایت داشت.

بر اساس گزارش سایت فناوری ورج، دوروف اعلام نمود همراه با تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی تلگرام، ناظران از هوش مصنوعی برای شناسایی و حذف «محتوای مشکل دار» از قابلیت «جست و جوی تلگرام» استفاده می کنند

از آنجا که تلگرام تلاش می کند تا شهرت مبهم خودرا تغییر دهد، احتمالاً تغییرات بیشتری در رویکردش نسبت به محتوای غیرقانونی و نظارت بر محتوا ایجاد خواهدنمود.





منبع:

1403/07/06
11:38:49
5.0 / 5
168
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اینترنت , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳